maanantai 26. syyskuuta 2016

Herkuttelua

Hillitön herkutteluviikonloppu! Rock'n rollia, omena-asioita, sushia, simpukoita ja muita mereneläviä. Taajuusihmisiä, perhepäivällinen, pojat, miniä, minä ja mies. Sunnuntai-illalla jälkiruoaksi vielä 70's musiikkia livenä purkutuomion saaneen ostoskeskuksen jäähyväiskonsertissa.

Olin eilen illalla jo sangen kylläinen.


Viikonlopun herkuista ihan ykkönen: 'Ison Kiven Tuorepuristettu Omenamehu'. Työryhmässä oli lauantaiaamuna minä ja juniori. Olen varsin ihastunut vanhaan mehupuristimeen. Siihen metelöivään, rumahkoon mötikkään joka tiskipöydällä mylvien ja täristen valuttaa hanastaan ihaninta syysjuomaa ikinä.



"Hauska viikonloppu", totesi juniori.

Niin oli.

Olin kuitenkin varsin tyytyväinen kun tänä aamuna muut lähtivät töihin tai kouluun ja minä sain loikkia vapaapäiväläisenä metsään. Muutama tunti haahuilua teki tehtävänsä. Yksinhiihtelijä oli saanut annoksensa. Palatessani heinäpellon poikki taivas näytti hauskalta.

"Rajansa kaikella", tuntui sanovan.



"Samaa mieltä", vastasin.


Tein metsäreissun tuliaisista puolukkapuuroa. Herkkua sekin.

Kolikon kaksi puolta. Tarvitsen se molemmat.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti